El 2023 ha estat un any clau per enfortir la comunicació interna al Consorci Sanitari de l’Anoia, i ho hem fet recollint de primera mà les necessitats dels professionals. El grup de treball de millora de la comunicació interna, sorgit de la Comissió de Treball de l’Hospital Universitari d’Igualada, ens ha permès detectar línies de treball orientades a millorar el funcionament de canals existents i potenciar-ne de nous.
En primer lloc, hem donat un nou enfoc a la comunicació descendent que es fa a través dels canals corporatius, treballant perquè tota la informació que ha de transmetre el Comitè de Direcció arribi als professionals de l’organització en el moment precís i amb la forma adequada; amb un llenguatge més planer, clar i transparent i apostant per formats cada vegada més visuals per aconseguir una comunicació fresca i àgil.
En la mateixa línia, hem reactivat les pantalles de televisió, tant de la cafeteria de personal com de les sales d’espera de pacients, hem posat en marxa l’ús de l’estalvi de pantalla dels ordinadors de tot el CSA per transmetre informació d’interès general i hem seguit treballant per mantenir actius els canals interns que ens ajuden a conèixer millor el dia a dia de l’organització i de la feina de professionals d’altres dispositius, serveis o àrees, com són la newsletter mensual del CSA i el canal de notícies de la intranet.
Aquesta tasca s’ha dut a terme en paral·lel amb la consolidació de l’estratègia de comunicació que vam posar negre sobre blanc al Pla de Comunicació del CSA l’any 2022 i que permet a l’àrea de Comunicació seguir exercint com a nexe entre la institució i els seus públics d’interès, per garantir la transparència i el retiment de comptes d’un consorci públic com el nostre. Un exemple n’és la Memòria d’activitat 2022, un projecte renovat i completament digital, que ens ha servit per marcar el camí d’una nova manera de transmetre la raó de ser del CSA, anant un pas més enllà de les dades i de la nostra tasca diària.
Però també hem continuat explicant la feina del CSA i de tots els professionals que en formen part a través de notes de premsa, entrevistes i reportatges als mitjans de comunicació d’àmbit local i nacional, amb prop de 400 impactes anuals, i sense descuidar la presència a les xarxes socials, amb un creixement en nombre de seguidors i abast de les publicacions. Els canals digitals han estat la palanca, també, per assolir amb èxit el desplegament de la campanya de mecenatge per reformar l’Hospital de Dia Oncològic, que va culminar a inicis de febrer de 2023 amb una recaptació de prop de 45.000 euros a través del micromecenatge ciutadà.
Aquest 2024 seguim apostant per posar l’àrea de Comunicació al servei de l’organització. L’enquesta de satisfacció professional Opina és l’eina que enguany ens ajudarà a plantejar noves accions i objectius per encarar el 2024 i posar fil a l’agulla als projectes que serviran per millorar la transmissió d’informació a tots els nivells. Sens dubte, la millora de canals interns, la potenciació de la imatge corporativa del CSA, i la col·laboració en projectes transversals que fomentin la cultura corporativa seran alguns dels reptes més destacats.