La finalitat principal d’aquest procés d’acreditació sanitària és garantir a la ciutadania una assistència eficaç i de qualitat, seguint la política i les característiques diferencials d’aquest model, establertes pel Departament de Salut. No obstant, més enllà de la normativa, aquest procés ens ha servit per millorar la cultura de la qualitat en tots els aspectes que influeixen en la prestació d’una atenció segura. Hem revisat tots els nostres plans de funcionament, hem posat la mirada en tots aquells estàndards que guien la nostra tasca diària com a professionals i això ens ha ajudat a ordenar i organitzar, però també a integrar aquests processos al nostre dia a dia.
Més enllà del desenvolupament del Model d’acreditació sanitària de Catalunya, aquest 2023 des de l’àrea de Qualitat i Seguretat del Pacient hem seguit treballant en diversos eixos; hem fomentat les pràctiques segures i la notificació d’incidents de seguretat del pacient, el que ens permet conèixer i avaluar millor les nostres pràctiques i oferir una atenció més segura; hem seguit implicant els professionals en les comissions i grups de millora; i hem avançat en l’actualització i control documental, malgrat serà aquest 2024 l’any en què es preveu implementar de manera definitiva el nou gestor documental Qualios. Tot plegat, ho podreu veure amb més detall en els apartats de Fets destacats i dades de la memòria.