El 2023 ha estat, també, un any clau per aconseguir l’empoderament del rol dels administratius al Consorci Sanitari de l’Anoia. Perquè som una peça clau del sistema i cada dia ho tenim més clar, i això s’ha traduït en l’assistència a jornades i congressos a nivell nacional, però també en la participació i lideratge de projectes d’humanització a l’organització, com el projecte El CSA Sona, per portar música als espais assistencials, o la posada en marxa del comitè d’humanització.
I tota aquesta feina l’hem fet en paral·lel amb la gestió diària de la nostra unitat, vetllant perquè la tramitació vinculada a l’assistència no es converteixi en un factor estressant afegit al procés del pacient. En aquesta línia, hem treballat per millorar les gestions més quotidianes, actualitzant, per exemple, les prestacions del gestor de cues de l’hospital, amb l’objectiu de fer més accessibles pels usuaris tràmits molt freqüents, com la sol·licitud de justificants de visita per a pacients i acompanyants o el llistat de visites programades pendents.
També hem consolidat la gestió de les incapacitats temporals (IT) per als pacients que ingressen a l’hospital, un tràmit que vam posar en funcionament a finals del 2022 i que aquest 2023 hem desplegat amb èxit, convertint-nos en el centre de la Regió Sanitària Catalunya Central que més IT ha tramitat i, per tant, que ha facilitat als pacients una gestió que anteriorment havien de fer amb el seu metge de capçalera.
Aquests són només alguns exemples del camí que hem començat a recórrer per millorar la relació ciutadania – CSA, i que ens permet seguir avançant cap al propòsit de ser una institució més àgil i amable.